Det har blivit mer vanligt att fler tvivlar på̊ uppgifter i media, men det finns också företag och organisationer som medvetet sprider falska nyheter för att främja sina syften. Desinformation är något som kommunikatörer idag måste ta på största allvar.
Det finns verifierbar fakta och det som är faktiska lögner. Men det finns också flera sätt att se på samma sak, som vi inte får glömma. Det kan vara vinklade åsikter som stöttar olika syften men det kan också bero på okunskap hos människor. Alla företag är idag sina egna mediehus, och vårt ansvar är att kommunicera fakta, inte alternativ fakta som stöttar bolagens affär. Förtroende är den digitala valutan, om den missköts kommer det kosta bolaget. En digital närvaro kräver omsorg och respekt för sanningen.
Arrangör: Sveriges Kommunikatörer
Dag: 3/7 2017, 11:15–12:00
Plats: Best Western Strand Hotel, Strandgatan 34
Anna Erman, Head of Marketing & Corporate Communications
Mail: anna.erman@danskebank.se
LinkedIn: linkedin.com/in/anna-erman