Alla som arbetar med ekonomi på företaget vill kunna logga in på banken och snabbt få en överblick över företagets samlade finanser i en och samma vy – är det möjligt? Som första bank introducerar nu Danske Bank en ny finansiell plattform, District, som låter användaren bygga upp sin egen bankmiljö med digitala byggstenar. Du som kund får ett helt nytt verktyg för att övervaka alla delar av företagets ekonomi.
Samla de bankfunktioner du använder mest
District är Danske Banks nya finansiella plattform anpassad för dig som företagskund och oavsett storlek på företag. I District kan varje användare på ditt företag skapa en skräddarsydd bankvy med de byggstenar som just den personen behöver. Det innebär att du som användare kan samla de funktioner som används allra mest på en enda sida – och anpassa översikten efter hur du själv vill arbeta. Och bankens rådgivare finns alltid nära till hands.
Johan Wennerberg, som är ansvarig för cash management på Danske Bank, berättar att de första svenska kunderna som provat District menar att plattformen är svaret på många av de utmaningar de står inför idag:
– Det är extra roligt för oss som är utmanare på den svenska bankmarknaden att kunna erbjuda en ny finansiell plattform som verkligen gör skillnad för kunderna i deras vardag. Kunderna upplever att det är enkelt att skapa egna vyer med sina favoritfunktioner i District. De får en tydlig översikt som gör det möjligt att fatta bättre ekonomiska beslut. Och inte minst sparar det mycket tid för dem i arbetsvardagen.
Bjud in dina andra vänner
District är en plattform som är förberedd för framtidens möjligheter. Nästa steg för District är att Danske Bank öppnar upp för kundernas andra system och leverantörer. Johan Wennerberg
berättar att detta kommer att förändra sättet som företag sköter sina finanser i grunden:
– Kunderna kommer att kunna koppla ihop sina affärssystem, finanssystem, nyhetskällor och en mängd olika lösningar från andra leverantörer. I stället för att växla mellan olika system är allt tillgängligt från ett och samma ställe. Och behovet av att manuellt knappa in data i olika separata system för betalningar, analys och redovisning försvinner.