Betalningslösningar i framkant förändrar företagens vardag
Inom området Cash Management har beslutsfattare på 105 större svenska företag fått utvärdera leveransen från sina leverantörer. Danske Bank återtar då en topplacering för 2019, efter att ha haft andraplatsen under 2018. En styrka som företagskunderna särskilt har lyft fram är att Danske Banks lösningar ligger i framkant och har få brister. De uppskattar även proaktiviteten, förmågan att snabbt hantera utmaningar, och höjden de har i den strategiska dialogen med banken.
Johan Wennerberg, chef för Cash Management i Sverige, menar att det är ett tajt samarbete med kunderna och lösningar som ger en märkbar skillnad i både effektivitet, säkerhet och leveranssäkerhet som är nyckeln till att verkligen åstadkomma förbättringar i företagens vardag:
– Ett stort tack till alla kunder som är en del av vårt erkännande, samt alla fantastiska kollegor som bidragit. Konkurrensen blir starkare och starkare men med en djup kundförståelse, en strategisk dialog och ledande lösningar i marknaden, ska vi fortsätta att vara Sveriges mest efterfrågade leverantör av Cash Management-tjänster.
Tar täten med strategisk rådgivning för internationell handel
Även Danske Banks affärsområde Trade Finance rankas högst av företagskunderna, vilket innebär ett kliv upp från andraplatsen i fjol. Kunderna värderar i synnerhet en snabb och noggrann hantering, en lättanvänd teknisk lösning samt strategisk rådgivning, där Danske Bank fick högst betyg i alla kategorier. Anja Naert som är chef för Trade Finance i Sverige är glad och stolt över att Danske Bank nu återtagit förstaplatsen som man haft sedan 2008:
– Tack vare en enastående och dedikerad insats av mitt team har de 100 största Trade Finance-bolagen återigen visat oss sitt förtroende. Det är ingen slump att vi har Sveriges mest nöjda kunder när vi har Sveriges bästa medarbetare. Nu ska vi fortsätta att jobba med att leverera tjänster i världsklass som gör skillnad för kunderna.
Vill du veta mer om Danske Banks affärsområden Cash Management och Trade Finance, vänligen kontakta johan.wennerberg@danskebank.se och anja.naert@danskebank.se
Om TNS Sifo Prospera
Undersökningsföretaget TNS Sifo Prospera genomför årligen kundnöjdhetsundersökningar inom bank och finans, där chefer inom en mängd olika branscher intervjuas om sina upplevelser av finansiella tjänster samt vilken bank man föredrar att samarbeta med. För mer information vänligen besök www.prospera.se