Fler topprankar Danske Bank

När de större företagen och institutionella investerarna utvärderar marknadsaktörerna i TNS Sifo Prosperas kundnöjdhetsundersökningar, placerar sig hela 8 av 21 affärsområden hos Danske Bank på förstaplatsen. Nyligen har kunderna tillfrågats kring hur de upplever tjänsterna inom områdena Domestic Equity, aktieanalys och handel i Sverige samt Institutional Banking, Danske Banks erbjudande till de större institutionella investerarna. Två områden där Danske Bank nu flyttar fram positionerna ordentligt.

Danske Bank Domestic Equity placerar sig nu på andra plats i Sverige efter Carnegie och före Nordea Markets. Området omfattar Research & Advisory, Execution och Corporate Access. Högst betyg ger kunderna Danske Bank för Research & Advisory, där kvaliteten på analysen och den personliga kontakten och kompetensen hos analytikerna särskilt sticker ut på ett positivt sätt.

Christer Beckard är aktiechef på Danske Bank Sverige:

”Jag är så stolt och glad över att kunderna ser oss som en av de främsta inom aktieområdet i Sverige. Det är en stor belöning för oss att det syns och märks att vi hela tiden vill utvecklas och leverera lite mer och lite bättre åt våra kunder än våra konkurrenter”.

Även Danske Banks Institutional Banking imponerar på de svenska kunderna. Området hamnar nu på en andra plats och gör därmed ett lyft från en fjärdeplats 2016. Kundteamet på Danske Bank rankas mycket högt när det kommer till strategisk rådgivning, kundanpassade lösningar och personlig service. Det innebär att 15 av 21 affärsområden hos Danske Bank nu ligger på topp tre hos kunderna när året närmar sig sitt slut.

Johanna Norberg är Chef för Corporate Institutional Banking i Norden:

”Vi har haft ett spännande och givande år tillsammans med våra kunder och det känns riktigt bra att få inleda nästa år med ett så fint utgångsläge som detta. Men vi slår oss inte till ro utan kommer att fortsätta jobba hårt för att förtjäna ännu fler förstaplatser nästa år. Jag vill tacka våra kunder för de värdefulla omdömena och särskilt mina duktiga medarbetare för deras fina arbete och engagemang”.

2017 innehar Danske Bank förstaplatsen inom följande områden i Prosperas kundnöjdhetsundersökningar:

Trade Finance

Investment Grade Credit Products

DCM Issuers

Loan agency/Loan Operations

Equity Derivatives

Interest rate swap

Foreign Exchange

Fixed Income

 

Om TNS Sifo Prospera

Undersökningsföretaget TNS Sifo Prospera genomför årligen kundnöjdhetsundersökningar inom bank och finans, där chefer inom en mängd olika branscher intervjuas om sina upplevelser av finansiella tjänster samt vilken bank man föredrar att samarbeta med. För mer information vänligen besök www.prospera.se