Nya funktioner i The Hub, skapar tillväxt i Norden

18 sep 2019

Att hantera jobbansökningar kommer nu bli en smidigare process för de bolag som letar efter spetskompetens. Den som rekryterar kommer kunna organisera bättre bland de sökande och ha en ruta för fria anteckningar till hands. Genom varje steg i anställningsprocessen kommer den som rekryterar kunna hålla koll på ett enkelt sätt var den sökande är i processen, som att en intervju är inbokad, om kandidaten är intressant eller inte för det aktuella jobbet. Dessa funktioner syftar till att öka flexibilitet för att hantera mängden jobbansökningar som kommer in via en av Sveriges största jobbportaler för startups.

The Hubs företagsprofiler har även förbättrats för att inkludera mer information. Nu kan varje bolag visa sitt nätverk genom att lista sina teammedlemmar och sina investerare. De kommer också kunna berätta om vilka förmåner som bolagen erbjuder. Det ger startups en möjlighet att synliggöra sin arbetskultur.
De jobbsökande kommer kunna registrera notifieringar för lediga jobb baserat på kompetens och platspreferenser, vilket kommer underlätta för de arbetssökande att knipa drömjobbet.

”Det känns väldigt roligt att presentera vårt verktyg för entreprenörer som vi nu har vässat med nya funktioner. Jag är så stolt över att vi som bank kan fylla en viktig funktion i startupvärlden. Vi lyssnade på deras behov och skapade The Hub som verkligen har blivit en viktig del i många entreprenörers vardag” Agnes Theorell, Growth & Impact.

Om The Hub


Grundades 2016 och har mer än 1,5 miljoner årliga användare och 6 000 aktiva startups. The Hub är det den ledande plattformen för startups i Danmark, Sverige, Norge, Finland och Nordirland. Det finns över 18 000 lediga jobb och fler än 280 000 jobbansökningar har hubben genererat. En tillväxt på 200 preocent under det senaste året.